Udržovací ministr ...?? Udržovací vlády ... ??

Ale - kam pak s nimi ?? 

Možná jste už zaznamenali... Výsledkem vládnutí vlády, která má jako hlavní prioritu dopravu, po pěti letech je - že ČR je rychlejší objet, než se pohybovat po jejich dálnicích - a tak ministři dopravy vykazují poměrně vysokou úmrtnost - a čím dál kratší životnost... 

"Odborníci", které Babiš sliboval alespoň "najmout" (čímž už před volbami vcelku upřímně přiznával, že sám žádné nemá a prorocky předvídal, že je ani ve vlastní straně mít nikdy nebude...), se jaksi ne a ne dostavit. Ba i za ministerský plat je stále těžší sehnat někoho, kdo by ze sebe alespoň na pár měsíců měl chuť dělat kašpara - a pak se nechat Babišem vyhodit - a tím také stvrdit svou kariéru, protože s takovou pověstí má už jen místo na smetišti dějin... 

"Odborníci", které nám Babiš zatím předvedl, opravdu stáli za to.

My se sice věnujeme hlavně justici, a tu jsme rozebrali podrobně už několikrát, ale nelze si nepovšimnout zázračných úspěchů Babišových estébáků ani v dalších oblastech života, a v dopravě pak především. 

Protože pokud Babiš vždycky připouštěl, že o justici nic neví (škoda, že tu není ta skutečně nezávislá - mohl se s ní totiž už dávno podrobně a osobně seznámit, a to ve všech jejích složkách, v kriminálech pak především) - tak dopravu naopak vždy vyhlašoval za svou jasnou prioritu. 

Všimněte si : Každý totalitní režim má rád megalomanské stavby. Mají totiž z jeho pohledu několik zásadních předností : 

Za prvé - zaměstnají fůru lidí relativně užitečnou prací, rozhodně lepší, než aby se jako nezaměstnaní váleli doma. Mzda, co jim totalitní stát vyplácí, je pak obvykle plně srovnatelná se sociální dávkou v tom skutečně demokratickém.

Za druhé - jsou všude na první pohled vidět, a to jak při jejich tvoření, tak i dlouhá léta potom. 

A za třetí - a to hlavně : Dají se skvěle propagandisticky využívat. Celá desetiletí se dá skvěle prodávat, jak se o nás všechny - a naše blaho především -  pan diktátor stará a jak mu ležíme (a naše blaho zejména) denně na srdci. 

A tak Hitler stavěl dálnice, Franco - ve vyprahlém Španělsku -  přehrady. Sice, vzhledem k výsledku válek, které oba dva rozpoutali, neměl hodně dlouho kdo po těch dálnicích jezdit (masověji je využili až vítězní Spojenci na konci války) a i vodu z těch přehrad dlouho nikdo nedokázal upotřebit - ale : Byly tu. 

Babiš usoudil, že se přikloní jak k prvnímu, tak k druhému - ale nějak mu to furt moc nejde... 

Ono totiž za koblihy se dá najmout jedině póvl, a ten je obvykle póvlem právě proto, že byl už předtím neupotřebitelný, jinak by se póvlem nebyl stal. A mezi nimi se těžko hledají jak schopní inženýři na stavbu dálnic, tak i na stavbu přehrad. 

A jsme u Kremlíka. Toho ministra dopravy, co ve vládě, jež má dálnice jako preferenci, vydržel nějakých osm měsíců - aniž se co změnilo. 

Prý je dobrým právníkem, slyšíme nyní z médií. Aha - a tak proč je na ministerstvu dopravy ?? Aby snad připravoval kvalitní smlouvy na výstavbu dálnic ?? 

Dále se dozvídáme, že je na ministerstvu dopravy krajně neoblíben, protože - je to prý krajně nerozhodný a alibistický člověk, s nechutí nést za svá rozhodnutí odpovědnost... Inu, ideální babišovský ministr. 

Takové přece Babiš hledá !! Nerozhodné - a tudíž poddajné, alibistické - tudíž zbabělé. Ideální submisivní osobnost, od které sotva kdy lze čekat jakýkoliv odpor i v těch nejkrajnějších situacích... 

Jestliže je Kremlík dobrý právník, jak nyní slyšíme - tak proč jsme to  neslyšeli, když kandidoval na funkci ministra dopravy ?? 

A - dobrý právník ?? A kdo to kdy řekl a čím to může prokázat ?? 

Vzhledem k tomu, že se v oblasti justice a práva pohybujeme již dobře 20 let - asi bychom o něm něco někde už dříve zaslechli - ale, opravdu, nikdy nic. 

Spíš bych řekl, že tak, jak byl šedou myškou na ministerstvu dopravy, byl jí i předtím v právu, ať už dělal cokoliv.

A k babišovcům se přidal právě proto, aby ho vytáhli někam nahoru, protože sám by se toho nikdy nedočkal. 

V tomto ohledu se jeho očekávání asi splnila, byť jen na osm měsíců. 

Co mě ale zaráží především : Nikoliv jeho neschopnost, s tou se u Babišových lidí dopředu počítá, ale to, že sám klidně připustí, že byl jakýmsi "udržovacím" ministrem. 

Pak tedy i celá vláda - dokonce i ve svých prioritních oblastech - je jen "udržovací" ?? 

Volil tady snad někdo udržovací vládu ?? Šel snad Babiš do voleb s tím, že nic jiného než udržovací vládu nebude sestavovat ?? 

Nevykládal - a nepsal všude - náhodou pravý opak, totiž že je to historická příležitost k zásadní změně, která se nebude opakovat ?? 

A kde tu změnu - po pěti letech (!!!) - má ?? 

O dopravě a spravedlnosti jsme už mluvili, propadají se stále a stále více svorněji, stále hloub a hloub. 

Co třeba korupce ?? Protože to byla jeho vůbec první priorita, kvůli které prý ANO  dokonce vzniklo - přece aby napravilo zvěrstva zkorumpované ODS, vzpomínáte ?? 

No, tak tam se nadějně propadáme ještě hloub než za časů ODS... A to už i v mezinárodním měřítku. 

Jen ten zásadní obrat k lepšímu jaksi - ne a ne nastat. 

Nebo ho snad někdo vidí ?? Kde - a v jakém oboru ?? A odkdy nastal ?? 

Pár stovek k důchodu jistě nemá nikdo za historický obrat, rozorané dálnice taky asi ne, zvlčilá justice, zcela se vymykající kontrole, to asi taky nebude - tak co tedy ?? 

Nutno přiznat, že i Hitler s Francem byli daleko úspěšnějšími obraceči historie ve své době, nežli Babiš dnes - a ten obrat byl i výrazně vidět. Pro všechny, nebo aspoň pro většinu. A o tu trpící menšinu se nikdo - samozřejmě, stejně jako dnes - prostě nestaral. 

Správně se říká, že všechny kvality, všechny režimy, prověřuje čas. A historie také ukazuje, že pokud něco přežije - a označuje se zpětně jako zlatá doba - tak to nikdy nebyla éra diktatur s monumentálními stavbami, ale vždy a jedině éra rozkvětu ducha, tedy myšlenek a umění. Ať už ve starém Egyptě, Římě, Řecku, u nás v 16. století, za renesance - tedy do 30-ti leté války - a naposledy za 1. republiky. 

Byla to snad éra všeobecné zaměstnanosti a gigantických staveb ?? 

Nebyla. 

Gigantičtí jsme byli v něčem docela jiném : Ve slušném zacházení s lidmi - to jenom díky tomu se Praha stala útočištěm jak ruských, tak německých emigrantů - a ve volné myšlenkové soutěží, umožňující rozkvět umění všeho druhu. Jedině svoboda ducha vede k jeho rozkvětu - a ten následně ke všeobecné, i ekonomické, prosperitě. 

Máme dnes alespoň skvělého presidenta. Skvělého v tom, že je pravdivý.  Totiž - že vysílá pravdivý vzkaz do zahraničí : Pokud nechcete prožít velký průšvih - Zdaleka se nám vyhněte !! 

Protože takový chlív jinde nenajdete. 

Nenajdete jinde zemi, kde by president byl současně ruským agentem a dělal všechno pro to, aby ochránil také premiéra - estébáka. Nenajdete v Evropě zemi, kde by si president vymýšlel urážlivé a zjevně vylhané, nikdy nevyslovené citáty - a ještě pronásledoval lidi za to, že chtějí po něm omluvu nebo uvedení alespoň na pravou míru. 

Konečně, nenajdete  v Evropě ani zemi, kde by presidentem byla evidentní zdravotní troska, neschopná v podstatě vykonávat funkci. 

V takové zemi je pak každý ministr dobrý... I Kremlík. 

A zakončím citátem z Černých baronů : "Je blbej. Jestli vydrží, tak ho povýšej…" Tak to u nás - a především ve státní sféře - platí stoprocentně a čím dál masověji. 

Následky (protože to nejsou výsledky, ale následky) - si pak můžeme přičíst všichni.

Protože je také všichni poneseme... 

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kremlik-na-ministerstvu-dopravy-zustane-jako-namestek-87054#utm_content=freshnews&utm_term=kremlík&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
 
 
 
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kremlik-chce-zustat-ale-kam-s-nim-v-resortu-si-ho-moc-nevazi-87112

 

__________________

__________________