Odřek II

Aby toho nebylo málo... Aneb : Když někdo začne dráhy řídit jako svou firmu... 

 

 Jízda vlakem se stává - stejně jako loni v létě - opravdu riskantní záležitostí a pokud jedete na přesnou hodinu, je dobře jet minimálně o dvě hodiny dřív, pokud je to brzo ráno, tak o den dřív. Protože nikdy nemůžete vědět, kdy a jak dojedete. 

Jet dvakrát po sobě, v jediném týdnu, vlakem - a pokaždé skončit na mezi, resp. v tunelu, s tím, že lokomotiva dál nejede, mi připadá jako historka z cest po Africe, nebo Dálném východě - ale ne z kdysi civilizované evropské země. 

Dnes jsem totiž nedojel taky, resp. dojel, ale s velkým zpožděním, což u časového lístku je docela problém ( i kdyby jiného nebylo) - a k tomu ty šoky na cestě, kdy se plný rychlík musel po kolapsu lokomotivy vejít do prostého osobáčku, který pak praskal ve švech ( ke všemu tam ještě jela nějaká škola na výlet, a ještě, než se to stalo, učitelce zrovna průvodčí tvrdil, že to mají hlásit dopředu, když jich jede tolik pohromadě. Fakt je, že díky nim byl rychlík, jindy vcelku volný, plný do posledního místa (i když nikdo nemusel stát) - a aby se dlouhý rychlík vešel do osobáku - je asi totéž, jakoby se měl původní starý počítač, zabírající celou místnost, vejít do náramkových hodinek. 

Protože - jak říkám - už to bylo podruhé v jediném týdnu, asi budu chtít po ČD nějaké odškodné, protože tohle tedy není normálně možné. 

Možná řeknete : Buď rád, že´s to přežil a nic se ti nestalo... 

No jo, ale jízda vlakem bývala běžnou záležitostí, ne kaskadérským nebo vrcholným cirkusovým číslem. 

Průvodčí to vysvětloval tak, že je moc horko, a lokomotiva to prostě neutáhla... 

A to bylo v 8 ráno... 

Je sice pravda, že horka panují, ale aby kvůli tomu končily vlaky na mezi, mi přijde jako šlendrián a neskutečný chlív. 

Asi výsledek toho, když někdo začne řídit dráhy jako firmu... 

Dnes jsme aspoň zůstali stát na trati, nikoliv v tunelu, ale ani tak to nebylo - na hlavní trati mezi Kolínem a Prahou - nic příjemného. Aspoň že ta klaustrofobie a tma chyběly... 

Babiš už stačil rozprostřít své debily prakticky všude, takže můžete s nadějí očekávat, že po zdravotnictví a dopravě a veřejných financích začne směle kolabovat jeden sektor za druhým. 

Inu, když si někdo za pětistovku k důchodu a lístek na vlak zvolí kreténa a lidské hovado coby premiéra, tak na to potom nutně doplácí všichni. 

Je otázkou jen, jak ještě dlouho a co to bude v konečném důsledku stát. 

 

 

 Tunel hrůzy - a návrat ke kořenům... (k213.cz)

 

 

 

_______________________

_______________________

 

 Babišovi manažeři se naplno začínají projevovat... 

 

Cestování s Českými dráhami? Únikovka pro otrlé! - Blog iDNES.cz

 

_________________________

_________________________

České dráhy, a.s.


Vážený pane inženýre,


velmi si vážíme faktu, že pro Vaše cesty využíváte služby dopravce České dráhy. O to více nás mrzí popsaná negativní zákaznická zkušenost. Vámi uvedené skutečnosti jsme prověřili, dovolte prosím vysvětlení.

Dne 15. 6. 2021 byl vlak R 976 na svém pravidelném odjezdu z Brna o 40 minut opožděn z důvodu mimořádného přidání vozů. Během jízdy vlaku došlo k poruše hnacího vozidla v tunelu, což na řadu cestujících mohlo působit nepříjemně. Vlakový personál se pokoušel zjistit příčinu a možnou délku pobytu v tunelu, bohužel se mu nepodařilo se strojvedoucím, který se snažil závadu odstranit, spojit. V zájmu prevence a zajištění bezpečnosti tak v celém vlaku ztlumili osvětlení na polovinu, aby vozy bez přísunu energie vydržely svítit co nejdéle. Zároveň se cestujícím snažili situaci vysvětlit a v rámci možností je uklidnit. I přes tato přijatá opatření se do doby výjezdu vlaku z tunelu u některých vozů baterie bez přísunu energie vybily natolik, že fungovalo pouze nouzové osvětlení. Po navázání kontaktu se síťovým dispečinkem byl zajištěn odtah soupravy zpět do stanice a cestujícím byl umožněn přestup do jiného vlaku.

České dráhy jsou v roli dopravce, s nímž máte opravdu sjednanou přepravní smlouvu. Vaše práva, plynoucí z uzavřené přepravní smlouvy, se řídí Smluvními přepravními podmínkami pro veřejnou drážní osobní dopravu (SPPO) podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1371/2007, o právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě, § 36 odst. 1 písm. a) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění, dle vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů ČR č. 175/2000 Sb. o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu (dále jen PŘ) a dle určených podmínek stanovených platným cenovým výměrem Ministerstva financí ČR.

Dopravce České dráhy poskytuje dle Smluvních přepravních podmínek (SPPO) odškodnění za zpoždění dle následujících pravidel:

25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 360 Kč při zpoždění 60 až 119 minut,
50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 180 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Cestoval jste na jízdní doklad Flexi zvýhodněná IN 25 Brno - Nymburk za cenu 210 Kč, vlak R 972 přijel do stanice Kolín v 21:18 hodin, nejbližší vlak do stanice Nymburk byl vlak R 780, který vyčkával příjezdu zpožděného vlaku R 972 a odjel se zpožděním 6 minut v 21:22 hodin. Do Vaší cílové stanice přijel v 21:39 hodin se zpožděním 4 minuty. V případě, že by nedošlo ke zpoždění vlaku R 976, docestoval byste vlakem R 782 s příjezdem do stanice Nymburk v 19:35 hodin. Dle výše uvedených pravidel Vám vzniká tedy nárok na odškodnění 50 % z ceny zaplacené jízdenky.

Žádost o odškodnění za pozdní příjezd můžete uplatnit u kterékoliv pokladní přepážky ČD nebo sám zaslat vyplněný formulář žádosti (v příloze) na adresu České dráhy, a.s. – OPT Olomouc, oddělení podílování, odúčtování a urovnání vztahů, Vídeňská 15, 772 11 Olomouc. Místem příslušným k vyřízení odškodnění je výhradně Odúčtovna přepravních tržeb.

K incidentu ze dne 21. 6. 2021 můžeme pouze potvrdit, že vlak R 936 přijel do stanice Praha hlavní nádraží se zpožděním 92 minut. Příčinou byla závada na hnacím vozidle. Dle doloženého jízdního dokladu (PID) Vám nárok na odškodnění nevzniká.

Vážený pane inženýre, chápeme, že tyto dvě události ve Vás mohly zanechat negativní pohled na dopravce České dráhy, a.s. Věřte, že se však jednalo pouze o souhru nešťastných náhod. Rádi bychom Vám nad rámec platných přepravních podmínek, nabídli symbolickou kompenzaci v podobě voucheru - kódu na slevu v hodnotě 100 Kč. Máte možnost jej uplatnit na další nákupy služeb dopravce České dráhy, a to na pokladní přepážce nebo v e-shopu na www.cd.cz/eshop. Pravidla využití naleznete v příloze této zprávy.
Kód voucheru: 6........
Platnost voucheru do: 23. 6. 2022

Jménem dopravce České dráhy se Vám upřímně omlouváme za způsobené nepříjemnosti.


S pozdravem

(See attached file: Jak_voucher_využít.pdf)(See attached file: zadost-o-odskodneni.pdf)

Bc. Vladislava Kouglová
Odbor zákaznického servisu a zkoušek
Generální ředitelství

_____________________

_____________________