Právník v čele organizace

je obvykle naprostou tragédií. Jako tady, na MÚ v Nymburce. 

 

 Jak vypadá typický současný právník ? Platí zásada čtyř D : Drzý, Drahý, naDutý - a Dezorganizační talent. 

Právníci slouží - a mají sloužit - k právním poradám a zastupováním u soudů. Ne u úředních jednání, natož k jejich vedení. Natož k vedení celých organizačních celků (soudy jsou toho tragickým denním dokladem a důkazem).  Jejich jedinou starostí totiž je, aby oni sami, případně jejich strana, vyšli ze všeho čistí, jako že nikdo za nic nemůže. 

Problémem ale je, že úkolem většiny úřadů či státních institucí NENÍ  zůstat právně čistým, ale  NĚCO DĚLAT. Nejlépe to, k čemu byly tyto instituce vytvořeny. 

Takže s právníkem ve vedení organizace, nebo pokud ho necháte vést úřední jednání - dospějete tam, že : Vy jste sice právně čistí - za nic neodpovídáte a nic jste (údajně) neporušili - bohužel, až na jedno : Svoje hlavní poslání. Tedy to, že Úřad nefunguje a nic nedělá - to už, bohužel, není právní otázkou, s tím právník nic neudělá - a ani nechce. Protože kdyby úřad něco dělal, mohl by se ještě dostat do právních problémů - a právník je tam přece od toho, aby se do žádných právních problémů nedostal, že ? 

Proto : Nejjistější bezesporu bude  - NIC NEDĚLAT  a koukat z okna. To nikoho (moc) nenaštve a do problémů to žádný úřad nepřivede. 

Svěřit typickému právníkovi vedení celého Městského úřadu znamená - ten úřad pohřbít zaživa. Pokud byste nevěděli, co to znamená, jeďte se podívat do Nymburka. 

A nezapomínejte : Práva byly (a zjevně dosud jsou) typicky odpadní školou, kde studují ti, co se na lepší nebo náročnější obory nedostali, především pro nedostatek inteligence a (nebo) organizačních schopností. To, že právě tento odpad je u nás královsky placen a svěřeny mu pravomoci jinde zcela nevídané, je ryze českým specifikem. 

K vedení Městského úřadu si může - právníka - vybrat - jedině - stavbyvedoucí. Nikoliv starosta. 

_________________

Ve věci veřejně prospěšné služby, konané zdarma naším sdružením, už jsme se dostali na   40.500,- Kč - pokut.

Jako odměnu od "právníka". Za to, že pečujeme o veřejnou zeleň, o kterou se jinak nikdo nestará. Především ne ten, co je za to placen - tedy KSÚS. 

_________

 

"Rozhodnutí" pana tajemníka nezapře, že Úřadu chybí toner. A zjevně nejen ten. Výmluvná vizitka organizačních schopností, že ?? 

 

 

 

 __________

 

 _____________

 

 Podpis prozrazuje dementa. Co se nezapře... 

Pan tajemník umí dojemně fantazírovat o rozsudcích ESLP, skutečnost, že největší sprosťárnou je pronásledovat ty, co se zdarma starají o životní prostředí, mu zjevně uniká. Na škole mu to neřekli, rodiče - k hovnu - mu to zatajili - a v rozsudích ESLP o tom taky ani slovo. Tak co pak po něm chtít, že ?? 

 

 

 

 

 

 

 ______________

Pan právník asi zapomněl, že mu vůbec nepřísluší někomu udělovat pokuty. Je tam od toho, aby udržoval úřad ve správném chodu - což zjevně nezvládá.. 

 

 

___________________

 

No, a možná, že by - konečně - taky mohl vysvětlovat někdo jiný než my, že ?? 

 

 

 

_________________________

_________________________

 

 

 

 

________________________________

________________________________